nyborg.blogg.se

Vi bygger vårt drömhus på landet!

Husbyggaråret 2016

Kategori: Allmänt

Här kommer en uppdatering från mig som haft snickarbyxorna på större delen av 2016, eller iaf. ~1500 h.

Så, nu vet alla hur mycket tid man ska avsätta för att göra en del själv i huset samt at bygga ett garage. Det har varit en jättespännande resa som varit rolig, jobbig, stressig och intressant på samma gång. Jag som istortsett aldrig snickrat tidigare har lärt mig otroligt mycket, både om mig själv och om hantverk. Nu känns det som jag har vad som krävs för att vara husägare och det är ju skönt När suget efter nya projekt på huset kommer i framtiden. Jag vill även passa på att tacka alla som varit med och hjälpt till (ni vet vilka ni är).

Men först ska vi landa i det vi har nu. Det återstår lite med färdigställandet av garaget och komma iordning med det. Men det börjar kännas som det är inom räckhåll. Jag ser mycket fram emot nästa höst/vinter som kommer innebära att fixa finliret i garaget som varit något jag saknat att ha länge.

Till våren smygstartar vi med markarbetet och målning av hus och garage. Det ska bli så skönt att se att det börjar förändras från byggarbetsplats till någonstans där vi bor och kommer bilda oss vårt eget hem tillsammans. Trädgården kommer till att börja med vara mestadels gräsmatta och uppfarten kommer vi ha singel och lite marksten men det återstår en del planering för att det ska se riktigt snyggt ut. Men det har vi några månader på oss att bestämma.

Början av 2017 kommer förhoppningsvis innebära att vi hinner landa, umgås med familj och äntligen skörda frukten av allt arbete 2016.

Jag bjuder på några bilder från byggets gång de senaste månaderna efter slutbesiktningen.

 
 

 

God fortsättning!

/Martin

Kommentera inlägget här: