nyborg.blogg.se

Vi bygger vårt drömhus på landet!

Påskhelgen

Kategori: Allmänt, Hus

Påskhelgen har vi spenderat med goa vänner och familj. Vi har varit ute på tomten en gång och konstaterat att markarbetet inte har rört på sig så mycket den gångna veckan.

Det vi däremot har firat lite nu i påsk är att det nu är mindre än en månad kvar till huset kommer!

Det betyder att marken måste vara klar om bara någon vecka så att vi kan börja med grunden. 
Det är bara en löning kvar innan huset står där! Och det brukar vanligtvis gå väldigt fort.

Nu är det ny vecka och tentaplugg för min del. På fredag är det dags och jag känner att detta nog får räcka för idag och att jag får återgå ner i tentapluggandet...
/Sophie

KOMMENTARER:

  • Clara säger:
    2016-03-30 | 17:24:35

    Hej!

    Jätteroligt att jag hittade er blogg då jag och sambon går i tankar om att bygga samma husmodell! Vågar man fråga vad huset kostar er, på ett ungefär? Vi planerar att bygga om ca 1-1,5 år och ska snart ta kontakt med Hjältevadshus, men det vore skönt att ha ett litet hum om vad kalaset kan gå på.

    Ska bli spännande att se bilder när huset levereras. Ha en trevlig dag.

    //Clara

    Svar: Hej! Vad kul att ni hittade oss!
    Vi är än så länge väldigt nöjda med valet av husmodell. Vi har betalat ungefär 1,8 miljoner för huset. Men det är ju allt annat runtom som är det som kostar. Huset är väl ungefär en tredjedel av totalpriset till allt är färdigställt med garage, vatten och avlopp, tomt med mera.

    Ja nu längtar vi bara efter leveransdagen 😊
    /Sophie
    Nyborg

Kommentera inlägget här: