nyborg.blogg.se

Vi bygger vårt drömhus på landet!

Inredning

Kategori: Allmänt, Inredning

När vi startade bloggen, för snart ett år sen så lade jag upp bild på ett bord med en pigtittare på. Alltså typ ett skrivbord med en stor spegel på. Jag hittade den på en köp och sälj sida på Facebook och var bara tvungen att köpa den! Sen dess har den stått hos Martins föräldrar och samlat damm... Tanken när jag köpte den var att den någon gång skulle målas vit, tänk vilket jobb! Slipa alla kanter och vrår. Då dök Chalk paint upp i mitt liv. Denna fantastiska färg kan man måla på allt tydligen. Jag köpte alltså denna färg och för säkerhets skull slipade jag av ovansidan på bordet och lite på sidorna, tog inte mer än ett par minuter.

Vi har till och med anpassat vår walk in closet för denna möbel. Ska bli kul att se om den passar in. Tapeten ska vara gul, och efter min lilla make over så blev min pigtittare verkligen en färgklick!

Bilder på resultatet kommer inte än även om jag gärna skulle vilja läggs upp dem nu, men jag tänkte vänts lite med det ☺️

Trevlig helg!!
/Sophie

KOMMENTARER:

  • Patrik säger:
    2016-07-24 | 23:09:44

    Hej! Kul att läsa er blogg! Vi ska få ett likadant hus klart V46 och funderar just nu på hur vi ska ha planlösningen på övervåningen, vore kul att se hur ni har tänkt.


    Svar: Hej Patrik!
    Vad kul att ni valt ett spira175! Vi valde till två takkupor vilket öppnade upp för ett extra rum på övervåningen eftersom vi valt att använda ett rum från orginalritningen till walkincloset. Har ingen jättebra ritning på det just nu men det ska vi nog kunna ordna 😊 kika in på våran instagram @nyborg.spira175 där uppdaterar vi lite oftare än här på bloggen.
    Nyborg

Kommentera inlägget här: