nyborg.blogg.se

Vi bygger vårt drömhus på landet!

Vi har flyttat in!!

Kategori: Allmänt

Med dunder och brak kom så den fruktade besiktningsdagen 9 augusti. Huset gick igenom och när eftermiddagen kom bestämde vi oss för att börja flytta litegrann. Men sen när vi tänkte efter så var nog det bästa att vi installerade oss på en gång och bestämde tillslut att vi skulle sova i huset.

Sängen hade vi ju redan fått levererad till huset och vi tjuvstartade faktiskt med att sätta upp den dagen innan besiktningen.
Skönaste sängen måste jag säga sen jag bodde i min etta för ungefär 8 år sen...

Iallafall så sov killarna i huset hur bra som helst första natten, medan jag knappt sov något alls. Efter den natten konstaterade jag att vi minsann behövde åka till Ikea och köpa rullgardiner. Sagt och gjort, vi begav oss iväg till Ikea. Man behöver en hel del saker som man även inte tänkt att man behöver när man är där. Min långa långa lista blev nog dubbelt så lång där inne. Och att fylla upp ett helt hus kostar ju en del om man köper det någon annanstans.

När vi kom hem skulle allt såklart skruvas ihop och packas upp!

Så blev det torsdag och ställningen vi skulle ha till garagebygget levererades med lastbil och den byggdes ihop.
På fredag morgon levererades hela garaget i smådelar och sen dess har det varit fullt ös med garage.

Våra blivande grannar har börjat med markarbetet och vi har en mycket glad tvååring som studsar upp varje morgon för att titta när grävmaskinen arbetar.

Än så länge bor vi dockan inte på övervåningen ännu. Tapetseringen blev klar idag och vi väntar på att då in de sista golven. Sen ska dörrar, fönsterfoder och lister in också.

Ha det gott!
/Sophie

Kommentera inlägget här: